Finfint

IMG_9514Här är mitt lilla altare vid mitt sminkbord.
Egentligen använder jag inte Daisy längre men flaskan är faktiskt väldigt söt. Maîtresse från Agent Provocateur var länge min everyday parfym, den är väldigt förförisk och härlig men sen blev jag så förtjust i Mademoiselle från Chanel, efter att ha fått några prov från Norrköpings allra bästa parfymeri No 18 önskade jag mig den i julklapp. Senaste i samlingen, Elie Saab Le Parfum blev jag tipsad om av Karin hemma hos Alice på nyår så den flög ner i korgen på Arlanda i januari. Så helt plötsligt har jag nu flera parfymer, jag som alltid bara kört på en hela tiden. Det känns både bra och lite annorlunda, jag tycker verkligen om att se dem stå där varje morgon när jag sminkar mig.

Jag älskar de tunga läppstifthylsorna från YSL  och det fina pudret från Chanel är ju bara darling att vila ögonen på. Eftersom ekonomin är som den är men jag verkligen vill ha förändring här hemma försöker jag flytta runt de fina grejerna jag redan har. Nu ska jag springa en runda och sen ska översta hyllan ovanför bokhyllan rensas och fixas om. Man gör vad man kan helt enkelt. Puss!

 

Leave a Reply

