Söndag

Tips, Jannice AddSimplicity har skrivit ett inlägg om det som det nu är hög tid att ta itu med – just det – garderobsrensningen!

Jag kan bara säga WORD. Jannice är så bra på att motivera och inspirera.


Bild lånad från AddSimplicity

♥ ♥ ♥

Här hemma är jag i en rejäl rensningsfas, garderoben är rensad och klar. Kläderna som ska sparas men inte används i jobbet/lediga dagar väntar på att packas ner ordentligt i förrådet men HELVETE vilken tråkig utgift det är med ordentliga plastbackar med lock alltså. Samtidigt vill jag ha bra koll på kläderna och då är ju genomskinliga lådor bra. Alternativet är att vika riktigt ordentligt, ta bild på alla plagg, kategorisera allt, förvara i sopsäckar och anteckna vilka kläder som finns i vilken påse. Ingen toppenidé om man ska tänka långsiktigt men just nu har jag nog inget val. Suck… Det får bli nästa söndag för idag har jag redan gjort saker så det räcker.

IMG_9527

IMG_9522

Jag har:
Sprungit 5 km på 30 minuter ute i solskenet, yay!
Sminkat och klätt mig fint trots söndag, yay!
Rensat översta hyllan på Expediten, yay…
Slängt 10 tomma champagneflaskor (FATTAR inte varför jag måste spara på allt:
Står med en cool vodkaflaska som jag köpte till studentveckan (snart 4 år sen) och bara “MEN MINNEN!!!</3”. 
Slutade med att Jonas påpekade att den var solblekt så nu ligger den i ofärgat glas.), yay…
Dammat skiten ur den översta Expedithyllan, yay…
Vänt på madrasser och bäddmadrass, dammsugit dessa, samt bäddat om sängen, yay..
Dammsugit hela lägenheten
Ramat in studentfotot på Thilda, yay!
Lagat en köttfärsås som puttrat i 2 timmar, mums!

 

Leave a Reply

