Idag då.

Vi var uppe sent igår, först såg vi The Departed som jag inte vet om jag direkt var så imponerad av och sen fastnade vi liksom i soffan med varsin Mac Book och sen var klockan plötsligt halv tre.
Förra helgen såg vi förresten The Talented Mr Ripley, så eftersom jag inte har några roliga bilder till detta inlägg kan vi titta på bilder från den filmen istället:

Jonas vaknar alltid före mig på lediga dagar. Då brukar han gå upp, dricka kaffe och fixa lite med något av hans tusen grejer han alltid har i luften och sen väcker han mig när han fått tråkigt. Eftersom jag är ledig idag blev det en lång frukost – dock endast bestående av varsin liten portion gröt och ett kokt ägg. Antar att jag får ta lite till från sparkontot och handla ny frukost som får räcka till tisdag. I April ska jag fan hålla min budget, det suger att egentligen inte ha några pengar till mat. Tänk vilken tur att man ändå har ett sparkonto att ta från liksom. Hur som helst!

Vi åt frukost och på lördagar lyssnar vi alltid på veckans avsnitt av Spanarna om vi har lite extra tid. Vi älskar Spanarna! Jag gillar mest Jessika Gedin – hon är ju min idol i livet – och Calle Norlèn men Johan Hakelius är också bra (är nästan helt 100 på att det var han som gick fram till mig, Karro och Aena när vi åt sushi i Stockholm. Vem mer ser ut som honom liksom? Det var väldigt skumt i alla fall. Något som också var skumt vid just den sushilunchen var att personalen kom fram och frågade Aena om hon var från Kina eller Korea, att personalen (också asiater) hade slagit vad).

Efter frukosten slängde jag ihop brownies, Jonas vattnade blommorna och tillsammans sorterade vi sedan tvätten. Nu är vi klara för dagen och kan göra precis vad vi vill! Ikväll kommer Emmy, vi ska se på film. Myspyslördag helt enkelt. Imorgon väntar tvättstugan för mig och Jonas ska hålla i någon utbildning på universitet. Det passar mig perfekt eftersom jag har halva A Feast For Crows kvar att plöja innan Game of Thrones drar igång igen. Även om säsong tre kommer bygga på andra halvan av tredje boken känns det ändå bra att ha läst lite längre ifall de slänger in eller ändrar något. Kommer ta A Dance With Dragons direkt efter för att bli klar med de som finns ute. Sen är jag fri några år innan Winds of Winter!

Så lördag alltså. Here we go!

Leave a Reply

