Tänkt

Jag är tacksam för:
Att jag lever i ett jämställt förhållande långt ifrån förlegade könsroller och normer.

Att jag fått växa upp med fördomsfria föräldrar som under uppväxten lät mig träffa både homosexuella, invandrare mm utan att döma eller “förklara” någonting för mig. Människor som människor. Inget konstigt.

Att jag inte aktivt blivit politiskt färgad av min familj.

Att alla mina fördomar är mina egna och inte något jag fått med mig hemifrån.

Att jag har en bästa vän som alltid stöttar och är på min sida men också markerar om jag går för långt eller beter mig/låter oförskämd utan att vara riktigt medveten om det.

Leave a Reply

