FeministSofia

Min bästa vän Sofia skriver klokt från andra sidan jorden. Och jag vill testa reblog-knappen på WordPress!

sofiaisingapore

Jag gjorde mig tidigt känd som ‘feminsten’ här i Singapore. Inte bara jag, utan alla vi svenskar, jag och Maria samt de killarna som inte har några problem att själva kalla sig feminister (vilket är otänkbart för våra amerikanska killkompisar ‘We would be bullied if we said that we are feminists’). Jag har inga problem alls med att bli sedd som en feminist, jämställdhet är något vi alla tjänar på. Det finns mycket att säga om ämnet men i stället ska jag ge er två lökiga bilder som dykt upp i mitt nyhetsflöde de senaste veckorna för att jag har en vän på facebook som (helt obegripligt) har gillat dem.
IMG_2101

Bild 1. är helt klart menad som ett skämt. Jag fattar det. Jag har humor. Haha. Men det är inte så kul. Ett av de problemen jag ser med bilden är att man viftar bort en lång historia av kvinnoförtryck genom att lite skämtsamt förklara…

View original post 525 more words

Leave a Reply

