Påsken del 2; Påskafton – Påskäggsjakten

Påskaftonsmorgon klev vi upp för att gå på påskäggsjakt, detta är nog första året som vi inte väckts av en överpepp Ronja som VILL GÅ NU, istället var faktiskt vi igång före henne och i år var det tonårsRasmus som hade svårt att kliva upp. Varje år gör Jonas mamma en lång runda i Backaboskogen full av ledtrådar till platser som barnen lekt mycket på när de var små. Till barnbarnen gör hon rundor i deras trädgårdar, väldigt imponerande tycker jag!

DSC_0446

I år var det riktigt härligt väder så jag och Thilda följde också med.

DSC_0457

Katten Chili ville också följa med men honom fick Magnus komma och hämta, för han var enligt Ronja alldeles för dum för att hitta hem själv om han följde efter och tappade bort oss.

DSC_0449DSC_0454 DSC_0450

Ledtrådarna är gömda på alla möjliga olika ställen i skogen. I år slapp vi gå ut i en sjö i alla fall.

DSC_0448 DSC_0451  DSC_0465

Rätt långt från vad Thilda och jag är vana vid..

DSC_0464

Det var en riktigt härlig morgon och jag passade på att njuta av den härliga naturen och friska luften.

DSC_0460 DSC_0462DSC_0459 DSC_0466  DSC_0455  DSC_0453 DSC_0458

Det är verkligen inte en lätt runda, i år var tydligen första gången barnen löst den utan att ringa Harriett! Högst upp på dessa stora stenar/lilla berget var äggen gömda i år. Om jag får barn vill jag bli lika påhittig som Harriett, sunt friluftsliv och hjärngympa är bra grejer!

DSC_0469

Leave a Reply

