Ledig

Idag har jag varit ledig och jag började morgonen med att fara upp med ett ryck när Jonas stod lutad över sängen, trodde jag hade försovit mig men kom sedan på att jag är ledig och sov en timme till. Sen klev jag upp och hade Nyhetsmorgon igång i bakgrunden när jag sminkade mig, verkar ju som att alla kollar på Nyhetsmorgon men jag förstår inte riktigt grejen.

Lagom till att jag gjort mig klar och svängt ihop min vanliga frukost var det dags för Malou Efter Tio – det program som jag hade bestämt att jag skulle se. Dels för att ett homosexuellt par som blivit trakasserade och misshandlade efter sitt giftermål var med och berättade om sina fruktansvärda upplevelser – blandade ner tårar i gröten – dels för att underbara Adora Batbrat från Karlskrona var med och pratade lite om, ja sig själv helt enkelt OCH för att kolla på Valbaren där Miljöpartiets språkrör, regeringens jämställdhetsminister och Jimmie Åkesson var med och de skulle prata ideologier.

IMG_0099

Dagens program kan ni se här

IMG_0101

Efter lunch gick jag in till stan för att gå på medicinsk fotvård – gud så härligt det var! Eftersom jag gått så många år i Converse har jag ett platt främre fotvalv så det var väldigt skönt att få professionell hjälp och framförallt riktigt härligt att bli lite ompysslad.
Jag gick en sväng på stan efteråt och köpte nya vårskor, fixade lite födelsedagspresenter till syrran och sen handlade jag mat.

Herregud. Ica inne i stan är sååå trångt och det är alltid massa kö där och uääh, hatar att handla där. Eftersom jag hade så mycket att bära på tänkte jag ta spårvagnen hem men nr 3 som går från stan hem till oss vänder just nu i Norr Tull så istället gick jag ner till Rådhuset men såklart är den ersatt med buss och den bussen är såklart fullproppad för klockan är 17. Det var trångt, hemskt och tungt. Så himla segt.. Men nu är jag hemma och ikväll ska vi göra Falafel! Får se hur det går haha.

 

Leave a Reply

