Still alive for you love

Nu ligger jag här i soffan och är riktigt seg efter en lång vecka med bland annat Bara För Tjejer i Knäppingsborg, då jobbade jag hela dagen från 9.30 till 21. Det var riktigt kul, jag får sån energi av sådana events men efteråt tar det ut sin rätt. Därför klev jag upp extra tidigt igår för att gå på massage hos duktiga Malin på Studio Gamla Stan. En stund av avkoppling och lugn. Åh gud så härligt och välbehövt det var. 50 minuters helkroppsmassage kan nog vara bland de bästa sätten att starta dagen och definitivt något jag kan vänja mig vid! Hon knådade mig rejält och efteråt var jag lugn ända in i själen. Hon sa att jag var ganska stel i axlar och nacke så jag bokade en ny tid på studs, tyvärr måste jag vänta en månad eftersom hon var uppbokad fram till dess men jag tänker att en gång i månaden borde nog bli lagom egentligen, men åh det var ju så jäkla sköönt! Jonas är en fantastisk kille men massage är inte hans grej helt enkelt. Därför har jag bestämt mig för att faktiskt unna mig en lång och härlig massage hos Malin varje månad. Det är jag fan värd.

IMG_0106

Jag tog selfies före jag gjort i ordning håret. Gillar kontrasten.

IMG_0120

Förbereder “Bara För Tjejer” i kvarteret, Mia Skäringer och Elsa Billgren var där med show och “Antikrunda”. Fullt ös i butiken från 18.21, bara tjejer!

IMG_0124

Efter jobbet mötte jag upp Jonas, Julia och Simon – efter en sväng inom Systemet gick vi till Munken och käkade, jag har börjat känna mig lite utanför när de tre ses nästan varje dag eftersom Julia och Jonas skriver c-uppsats tillsammans och Simon pluggar tillsammans med dem. Jag tyckte därför det var hög tid att vi sågs alla fyra så efter maten gick vi hem hit och drack vin, pratade om framtiden, politik, medicin, det personliga varumärket på internet och att avokadokärnor egentligen inte behöver stå i vatten. Viktiga saker helt enkelt. Till det doppade vi jordgubbar i smält choklad och det är faktiskt den enda sötsaken jag ätit denna veckan! Tror jag haft för mycket att göra för att orka känna det där sötsuget som haft mig i sina klor sen november. Det kan också bero på att vi genom Jonas uppsats brutit många kvällsvanor som i sig gör mig sugen på något med mycket socker i.

IMG_0128

Så nu ligger jag här i soffan efter en kort dag på jobbet och ett lass moules mariniere till middag. Jonas sitter mitt emot i soffan och knåpar på den där evinnerliga uppsatsen och snart ska jag väl titta på Eurovision. Jag har inte hört Sannas bidrag i år och jag har ingen att se det med, i vanliga fall brukar man väl se det med någon mer så att man kan få sitta och kommentera och vara lite dryg. Thomas som jag nästan alltid smskommenterar med ska inte ens se det. Undrar lite över poängen med att se ESC om jag inte får dela mina kommentarer med någon meeeen jag måste ju se det likväl – något annat går ju inte för sig riktigt. Det ska bli skönt med en riktigt slapp kväll för fy fan va trött jag är.

 

 

Leave a Reply

