Alltså nej jag måste prata lite mer om The Breakfast Club

“Don’t you forget about me…”, har jag gått och nynnat på hela dagen och i bakgrunden har hela soundtracket till The Breakfast Club spelats på repeat non stop. Det har blivit en sån där grej av den filmen. En bubbla. Ett mentalt tillstånd. En besatthet. Det händer ibland. Lite då och då men oftast när portarna till mina känslor står på vid gavel och allting känns så himla starkt som det bara gör efter flera dagar i streck av lås och bom, kontroll, korrekthet och rätt in i kaklet. Jag har ju inte ens haft tid att känna sockersug liksom. Ska jag vara helt ärlig skrämmer det mig lite att jag gått från att inte kunna motstå någonting till att inte ens tänka på det. Det kan knappast vara normalt? 

The Breakfast Club alltså. Jag får inte nog, jag är helt blown away. Allt jag ser när jag blundar är John Bender och gänget. Den är allt jag kan tänka på och ingenting känns vettigt idag förutom att nörda ner mig så mycket jag bara kan i den filmen. Har t o m suttit och läst scriptet för scenerna som gjorde störst intryck på mig. Skrivit frågor till Tumblrs största TBC-bloggare. Läst all trivia och alla goofs på IMDB. Funderat på hurfan det kommer sig att jag inte sett den innan och undrat varför ingen (INGEN) jag känner tipsat mig om den. Kan det vara för att jag och den filmen är så självklara ihop att alla utgått från att jag redan sett den och älskar den? Är det därför jag suttit hela eftermiddagen och betett mig som en nykär tonåring? Är vi menade för varandra? Det måste vara så! Kommer behöva se den igen. Snart. Typ imorgon.

 

 

Leave a Reply

