Söndag

Idag klev jag upp sent och satte mig direkt i soffan och åt frukost framför Prinsessan Leonores dop. Jag tittade på hela sändningen ända till 14.30 och det var väl lika bra eftersom jag kanske inte var jättepigg från gårdagen då vi var på fest hemma hos Hanna och Elin, det var dessutom min sista dag på Bomans Butik så det passade bra med både lite fest och sen prinsessdop. Jag älskar ju allt som rör vår svenska kungafamilj men också monarkins historia i Sverige – det finns så mycket spännande att lära sig! Det är ju inte helt fel att få se uppklädda gäster heller, alla såg strålande ut! Synd att Sofi Fahrman aldrig syntes i bild dock, såg på gästlistan att hon var bjuden. Dopet var så himla fint och musiken och sångerna var så otroligt vackert. Det är något speciellt med barndop..

Efter sändningen la vi oss i parken och läste en stund men det var nästan för varmt så efter en timme gav vi upp och handlade mat till kvällen istället. Värmen är himla härlig ändå, nu ikväll efter middagen satt jag kvar på balkongen med datorn och tittade på Rapport – verkligen sommarkänsla att kunna vara ute.

 

Leave a Reply

