Sommarläsning

20140611-110000-39600588.jpg

20140611-105958-39598357.jpg

Jag vet inte riktigt hur det hände och det bara blev så. Helt plötsligt hade jag en hel hög av nya böcker med mig ut på balkongen när det var dags att slå sig ner och läsa.

Efter A Dance With Dragons började jag med The Goldfinch som jag fick i julklapp och längtat efter att läsa sen dess. Men helt plötsligt blev det ju 27 maj och release av sista delen av The Mortal Instruments som jag klippte i höstas. Beställde den från Adlibris dagen före men fick sedan ett mail om att den var slut hos förlaget (töntar, som om den inte skulle hypas som fan?) och att min order plockats bort. Hell. Hittade den några dagar senare på cdon.com av alla platser, med 9% rabatt på engelsk pocket dessutom. Så i måndags kom den hem och jag var ju tvungen att liksom börja lite lite och blev ju hooked direkt. DESSUTOM köpte jag Nina Åkestams bok Meningen Med Hela Skiten för att pigga upp mig efter allt med butiken. Samma uppiggning gjorde jag precis innan valet och köpte Under Det Rosa Täcket av Nina Björk.

Så jag har att läsa, det går ingen nöd här. Jag läste halva Meningen Med Hela Skiten igår och känner på mig att jag läser ut den redan idag för den är bara helt galet bra och viktig och nyttig. Kan verkligen rekommendera den till alla jag känner! Det kommer fler recensioner senare i sommar så håll ut.

Leave a Reply

