Jag kvävs

Jag kvävs. Jag är typ livrädd för att kvävas, sätta i halsen, få en allergisk reaktion och gud vet allt som kan göra att det plötsligt inte går att andas. Men nu börjar jag fan kvävas lite på riktigt. I en vecka har jag varit hemma och dålig efter operationen. Det är värmebölja ute. Det är sommar ute och ALLA ANDRA har semester. Idag ska jag äntligen få gå och jobba igen. Det är värmebölja ute. I en vecka har jag varit nöjd med att hänga i lägenheten. Läsa, sova, kolla på SATC, sova, läsa och prata i telefon. Men nu börjar jag jobba och det är värmebölja ute. Jag bor nästan mitt i stan och nästan alla badplatser kräver antingen båt eller i alla fall bil. Kanske räcker en cykel men vi pratar fortfarande en bra jävla bit iväg om det ska badas. Men jag får fortfarande inte bada på två veckor pga operationen. Det är värmebölja och jag FÅR INTE bada. Så dels går det knappt att bada plus jag får inte bada. Det är så himla varmt ute att det liksom inte ens är trevligt att lägga sig i parken pga man dör nästan. Igår satt jag på balkongen i en timme innan solen kom fram där. Berättade det för Jonas som bara “Haha vem går in från balkongen när solen kommer egentligen?”. Blev så jävla sur på den kommentaren. Det är ren jävla självbevarelse. Förlåt mig för att jag inte är ute och hänger på något jävla landställe med en grusstig till någon jävla sjö eller havet. Förlåt att jag inte sitter och pimplar cava på en solig veranda. Jag kan just nu inte göra något av det där och det fucking närmsta jag kommer är att dricka Kiviks pärondryck på balkongen innan solen kommer och låtsas att man har någon trevlig trädgård eller en något att titta på. Idag tänker jag sluta ta Alvedon, jag botar hellre den lilla smärtan som är kvar med alkohol just nu. Så att man kan få någon slags sommar i den här jävla värmen i alla fall.

One thought on “Jag kvävs

  1. Jag jobbar i Norrland bland myggen i 30grader. Inget hav här heller. Vi kan säga som att jag förstår din känsla! Minus infektionsrisken då :)

Leave a Reply

