Lovely London Town och snabb sammanfattning av SATC


Efter eftermiddagens milslånga inlägg som tog hela två timmar att skriva så fixade jag runt lite här hemma och kollade klart på Sex And The City, det är ju helt otroligt att jag aldrig sett mer än några ströavsnitt av den serien genom åren. Men nu i sommar har jag alltså tittat på alla avsnitt. Nu känns det som jag får kalla mig modeintresserad på riktigt liksom. Serien har ju några år på nacken och är ju inget drama men emellanåt kunde jag bli lite irriterad över hur stereotypt och generaliserande det kunde vara men på det stora hela så är det ju en grym power serie! Och vilka underbara kläder.. Sen antar jag att det är meningen att man ska dö lite på hur sämst Carrie är på privatekonomi… Jag gillade inte känslan av att känna mig mognare och mer erfaren relationsmässigt än fyra framgångsrika 30+ kvinnor men återigen är det väl lite meningen. För att avrunda: hade aldrig valt Big över Alexandr Patrovsky. Tyckte Aidan var supertråkig men trygg. Älskade Smith över allt annat. Grät floder när han rakade av sig håret för Samantha. Kommer säga “Allrighty then” till allt nu. Steve har världens mysigaste röst.  Jag känner mig mest som en blandning av Miranda och Charlotte. Vill ha en garderob som är en mix av Carrie och Charlotte.


När Jonas kommit hem från jobbet och vi ätit middag på balkongen slog jag mig ner vid datorn igen, satte igång Billie Holiday och började göra research för min födelsedagspresent från honom: EN RESA TILL LONDON I SEPTEMBER.

Det ska bli så underbart. Vi kommer bo på ett flott hotell i Mayfair, mitt i smeten med andra ord och med gångavstånd till precis allt vi älskar i London. Tidigare har vi ju bott runt Queensway och Lancaster Gate men nu bor vi alltså mitt i stan och kan gå överallt. Jag har bokat Traditional Afternoon Tea på Brown’s (samma anrika hotell som vi firande in nyåret 12/13 på med lyxig middag och Great Gatsby Glamour som tema) som ska vara en riktig klassiker.DSC_0467DSC_0473

DSC_0520 DSC_0578 DSC_0568
Så fint nyår men hur tänkte jag med den där himla halsduken? Var visserligen superförkyld (syns inte va?) men ändå..

I present av Jonas tillsammans med hans föräldrar fick vi fina biljetter till musikalen Wicked som vi båda velat se hur länge som helst. Jag minns när jag var i London första gången med mormor och morfar för att se Phantom of the Opera, då hade Wicked precis gått upp och tunnelbanorna var fulla av affischer med Glinda och Elphaba. Då var jag 15 så det har ju verkligen gått några år men den verkar fortfarande lika populär. Defying Gravity är ju som sagt en av mina musikalfavoriter så det kommer bli stort att få höra den live.

Vidare har jag bestämt mig för att besöka så många bokhandlar som möjligt medan vi är där. Hittills har jag hittat Londons äldsta, Europas största (båda på Piccadilly Road precis vid vårt hotell) och en book market med second hand-böcker nere vid Southbank under Waterloo Bridge. Låter hur drömmigt som helst att strosa runt bland boklådor och se vad man kan hitta.

Jag ser så fram emot vår resa, nu har vi varit så många gånger i London att vi båda känner att vi kan staden, vi hittar, vet vad vi gillar och har gjort det mesta man “ska ha gjort”. Jag ser fram emot lugna dagar med te, shopping, god mat och stämningen i världens bästa stad.

4 thoughts on “Lovely London Town och snabb sammanfattning av SATC

Leave a Reply

