Min födelsedag!

På min födelsedag kom mamma, Thilda, mormor och morfar hit till Norrköping. Vi började med lite champagne och tilltugg som jag hade gjort här hemma och jag öppnade mina paket.

Av Jonas har jag fått en resa till London, denna visste jag om sen innan men på morgonen överraskades jag av presenten från honom och hans föräldrar: biljetter till Wicked!

Efter allt som hänt sista tiden har jag inte riktigt varit så inställd på födelsedag och inte kunnat komma på så många roliga presenter att önska mig. Men jag fick i alla fall fickpengar till London, mina älsklingsinpackningar Hydration och Repair från Moroccanoil, en vit snygg kabinväska eftersom mormor tröttnat på att se mig slita axeln ur led med min fullpackade Danskompanietbag när jag kommer på besök, en mumintermometer att sätta på fönstret och till sist ett nytt vitt underlakan från Beach House eftersom vi inte orkar tvätta så ofta som man kanske vill byta lakan. Perfekt! Även om mormor tyckte det var en fasligt tråkig present att ge bort.

Bakom mig tornar skuggan av den enorma orkidén jag fick av Ewa!

DSC_0109 DSC_0111

Jag hittade ett trevligt recept på Pinterest; små americanpancakes med cream cheese och gräslök i. Till det en röra på gräddfil och pepparrot sen på med rökt lax (jag köpte extra fin på Fiskmagasinet i Knäppingsborg) och mer gräslök. 

Till kvällen hade jag bokat bord ute på mitt älskade Villa Fridhem där jag och Jonas var på spaweekend i höstas. Det är ett sekelskiftesslott som varit sommarresidens för en del av kungafamiljen på den tiden. Det ligger på vägen ut mot Kolmården och är så fint att man vill dö lite.

DSC_0114 DSC_0117 DSC_0119 DSC_0120 DSC_0122 DSC_0126 DSC_0127 DSC_0129 DSC_0131 DSC_0132

Leave a Reply

