Mvh, världens bästa flickvän // Ask not what your boyfriend can do for you…

Jag: Hur har det varit idag då? Är du trött?
Jonas: Nä alltså inte lika mycket som igår, idag är jag mest fysiskt trött liksom.
Jag: Okej, vill du att jag masserar dig efter maten? 
Jonas: …. “Nejtack det är bra.” 
Båda: HAHAHAHAH

Ibland handlar det inte så mycket om vad ens partner gör för en, utan om vad man själv gör för sin partner! Det tipset fick jag av min förra chef Ewa. Det är klokt att komma ihåg ibland när den andra kanske har lite extra mycket. Skitsamma att hen inte riktigt kommer ihåg vilken dag det är eller kan tänka på vad som ska ätas och handlas. Idag är vi duktiga på att veta vad vi själva behöver för att må bra, jag är lite av en expert på vad jag själv behöver för att må bra t.ex men faktum är att ta hand om den andra inte är helt fel det heller. 

Så efter maten skickade jag in Jonas i sovrummet med uppmaningen att klä av sig på överkroppen, jag startade lugn relaxmusik som jag hittade i en lista på Spotify och började knåda muskler. Gjorde mitt bästa att vara så professionell och övertygande som möjligt, efteråt sa han att det verkligen kändes som att jag visste vad jag höll på med. Bättre betyg kan man väl knappast få? Jag avslutade med hårbotten och ansiktsmassage med fokus på tinningarna. Och en puss. Snacka om happy ending. 

Nyss skickade jag in honom i duschen med uppmaningen “Duscha varmt och länge! Sen tar du på dig din morgonrock. Sen behöver vi inte göra med för idag.” 

Det var nog allt. Nu väntar sista avsnittet Twin Peaks och tända ljus. Satan va mysigt. 
Mvh Världens Bästa Flickvän. 

Leave a Reply

