Lugnet i den osminkade ensamheten

För övrigt lever jag lite som en singel just nu. Jag jobbar inte så mycket och Jonas är busy bee med Nolle-P som han liksom.. Ansvarar för/organiserar tillsammans med två andra från de andra fakulteterna. Eller något åt det hållet, jag har rätt bra koll men exakt hur många de är har jag inte fattat eftersom LIU är uppdelat på både Linköping och Norrköping. Jonas är alltså ansvarig för Filfack Norrköping. Sen finns det teknologer och några till, typ miljö eller om det är vård. Consensus? En sak är säker, jag vet mer än Nollan. 

Men åter till singellivet, jag gör helt enkelt inte så mycket och jag gör det för mig själv. Enda skillnaden är väl att Jonas kommer hem på kvällarna. Mina planer idag är att läsa ikapp alla bloggar (har organiserat alla på Bloglovin, finally – äntligen kan man vara ikapp på riktigt och veta om det), kanske moppa upp den där kladdiga sopfläcken på köksgolvet som varit där sen i söndags. Det har samlats så mycket smuts på den nu så den klibbar inte lika mycket längre. Sen när jag är klar med det ska jag inventera garderoben inför hösten så jag vet vad jag kan/får/ska köpa i London. Försöker minska min konsumtion men några nya grejer vill jag ha. Mina ledord för hösten är “Svepande Smurf”, det kom sig ur att jag berättar för Jonas att jag vill ha mer långa plagg, och gärna ganska lösa så man kan glida fram som en dödsätare. Han säger då att jag nog ska akta mig lite eftersom jag inte är så lång, svarar att jag struntar i om jag så blir en svepande smurf jag ska se ut så. Såatteh. 

Mycket mer är inte planerat. Jag borde läsa ut Emma, borde ta en promenad, borde köpa Bregott men annars är det inte så mycket som bordes. Ikväll tänkte jag se Sex And The City-filmen. Antar att detta inte är så mycket singelliv men jag umgås hur som helst mest med mig själv och är rätt nöjd med det. 

Leave a Reply

