About mig

För ett tag sedan uppdaterade jag “About”-fliken. Här är vad som står att läsa där:

“Välkomna, välkomna! Jag heter Cornelia och kallas Cocco. Sohl är mitt efternamn. Jag bor i Norrköping med min sambo och en ganska stor dalahäst. På bloggen blandas prat om böcker, film, sånt som är fint, mat, snygga människor och mycket annat.

Sensommaren 2010 flyttade jag från hemorten Sölvesborg för att bli sambo med min fina Jonas (äks Jävla Jonas since 2008). Vi blev tillsammans 20 juni 2009, still together still going strong.

Just nu bor vi i Norrköping men en flytt till mitt älskade Stockholm väntar förhoppningsvis inom en snar framtid. Tanken är att jag ska ta tag i min hjärna – som rätt många sätter stort hopp och förtroende till – och börja studera. Sedan studenten har jag jobbat och jobbat, för mig var det viktigt med en studiepaus och få erfarenhet av det jag anser vara det riktiga livet. Flytta hemifrån, jobba, ta hand om sig själv, lära sig skilja 40-tvätten från 60-tvätten, se vad som händer om du låter bli att diska i några dagar men framförallt att få duscha utan att någon efter ett tag bankar på dörren och hotar att stänga av varmvattnet. Jag lägger stort värde i att vara självständig men älskar min familj och släkt.

Böcker, musik, tv-serier och mode är intressen jag lätt nördar ner mig i och det brukar bli mycket nörderi på bloggen. Jag har väldigt mycket ord inom mig som vill komma ut. En del påstår t o m att jag är som bäst när jag skriver även om jag vill tro att jag är rätt charmig som person också.


Pigga, spralliga, ostrukturerade och spontana människor stressar mig.
Jag blir lätt misstänksam mot människor som alltid är väldigt glada utan att vara personliga.
Jag tycker inte om människor som är som rök (omöjliga att greppa), jag vill veta var jag har folk och blir fruktansvärt uttråkad av människor som varken är intresserade av någonting eller tycker någonting.
Ett passivt “Jag vet inte..” är  ett svar jag inte tål.
Jag tar gärna plats och säger nästan alltid vad jag tycker, även om det resulterar i att 50 Shades of Grey och Carpe Diem-fans blir förolämpade.
Känslor och att känna är viktiga grejer för mig.
Jag blir lätt hänförd.
Det värsta jag vet är att omedvetet såra andra.
Det näst värsta jag vet är att bli missförstådd.”

Leave a Reply

