Otrygghet?

Jag känner mig väldigt trygg i vår lägenhet (ok lögn har fått en äkta panikattack ensam här hemma för jag trodde det var någon under sängen, tack Hannibal s01e10). Men min poäng är att jag ändå är omgiven av hundratals människor. Barnfamiljer och studenter. Inte i det flashigaste området heller så risken för inbrott är inte så stor. Jag menar, vi bor ju här för att vi inte har råd att bo någon annanstans. Så ja, jag känner mig rätt trygg här. 

Sen läser jag t ex Att vara någons fru som köpt ett stort fint lanthus som hon gör ett fantastiskt jobb med att visa upp bilder på osv. Nu verkar det ju som att det där huset ligger väldigt långt ute på landet och ändå har någon granne i närheten sådär. Men ändå. Jag tänker “Shit! Nu kommer ju någon galning som läser bloggen åka dit och gå in och förstöra.”. Allt ligger ju där helt öppet och oskyddat? Likadant med hus i övrigt. När vi bodde i Falkvik hade våra grannar inbrott typ en gång om året när de var bortresta. Huset bredvid liksom. 

Vet inte vart jag vill komma med detta. Det var en tanke bara. 

Leave a Reply

