Let the only sound be the overflow / Pockets full of stones / Looking up from underneath / Thousand miles down to the seabed / Found a place to rest my head

Jag bara älskar hur What the water gave me och Never let me go hänger ihop på Spectrum (Florence + The Machine). Hela skivan är en av mina absoluta favoriter där alla låtar är bra (annars mest The Ark som plockar hem det hos mig) och den passar så bra att lyssna på såhär i hösttider. Förra hösten behövde jag höra Never let me go varje dag före jobbet. Vet inte varför stora låtar om att dränka sig tilltalar mig så, jag kanske tänker på Virginia Woolf eller något.

Bild 2014-09-23 kl. 15.55 Bild 2014-09-23 kl. 15.56Är nyklippt också. Har räknat lite (försökt…) och tror jag lägger typ 6000kr om året på mitt hår med klipp, färg och produkter. Det är heeelt galet, men vad gör man inte. 

Idag har jag tagit en lång promenad i parken eftersom det var så fint solsken ute. Jag har surfat en hel del men också läst alla texter inför föreläsningen imorgon. Det är en väldigt intressant kurs faktiskt. Texterna är sådana som jag tycker att alla borde läsa och får en att se mycket på ett nytt sätt.

De vanligaste reaktionerna jag får när jag säger att jag börjat läsa en genuskurs är:
– Vad är genus?
– Jaha är det sånt där “hen“?
– Va kul det passar nog dig.
– Åh va roligt det skulle jag också vilja göra!

Väldigt blandat med andra ord. Jag blir nästan lite provocerad av just “det passar nog dig”-biten. Då undrar jag vad folk har för bild av mig. Eller av genus. Eller av feminister. Eller jag vet inte. Kanske bara skulle säga att jag börjat läsa antropologi. NEJ. Men alltså. Herregud. Kursen är kul i alla fall!

2 thoughts on “Let the only sound be the overflow / Pockets full of stones / Looking up from underneath / Thousand miles down to the seabed / Found a place to rest my head

Leave a Reply

