Just for this moment – As long as you’re mine

IMG_1919

Idag började jag morgonen med att snacka lite skit per sms med en gammal kompis som jag inte träffat på flera år, det är lite kul att fylla i gamla minnesluckor och fundera över vad sjutton man höll på med i tonåren. Vid frukost ringde mamma, hon har varit i Turkiet en vecka och jag har varit så himla orolig för henne med IS och allt. Vi hann dessutom inte prata innan hon åkte så ni vet det hade varit så typiskt om det hade hänt något. Efter jag pratat med mamma läste jag en stund i min hemska kurslitteratur men den är rätt tung alltså, hade tänkt ha läst allt till idag men det går bara inte. Så sorgligt.

Klockan två mötte jag upp min förra chef Ewa för en fika, hon har köpt en liten labradorvalp som heter Rocky. Det är fint att prata med någon som känner en så väl som man inte behöver förklara en massa för. Vi kollade på klippet på den där Mercedesen helt täckt i Swarovskikristaller, hur galet? Snacka om bling bling. Tiden går fort när man har roligt så efter vår fika crashade jag Jonas och Julias fika en stund i ett förvirrat blodsockerfall. Jag tog i alla fall hem mina och Jonas nya skor som vi köpt, jag har haft mina hos skomakaren för att sulas och klackas om – hittar man fina skor är det lika bra att ge dem lite extra kärlek så lever de längre. Har faktiskt två nya par skor (apropå spara pengar som Julia sa haha), kom på att jag inte har några skor alls. Faktiskt. Alltså jo jag har ju en himla massa skor men inte så många jag faktiskt kan använda. Får visa bild på de nya. Så jävla snygga.

IMG_1968Jag menar, hur sorgligt?

Nu är jag hemma och tanken var att jag skulle läsa mer i min kurslitteratur men hell .. Vem kan läsa om så hemska saker när det är fredagkväll och det finns musikaler? Jag sitter här hemma och gastar med i alla låtarna i Wicked. Mest As Long As You’re Mine om och om igen.

Ikväll väntar potatisgratäng och sen en kladdkaka jag bakade igår. Kanske blir lite läsande efter maten eller något.

Leave a Reply

