“Och den kommer nog vara ännu godare när den fått dra sig lite.”

IMG_2135.JPG

IMG_2134.JPG

IMG_2133.JPGI kväll lagade jag morotssoppan med ingefära från Mjölk och Arsenik. Den var såå himla god och drömmig, sen är jag kanske världens sämsta på att fotografera mat, framförallt när jag är hungrig. Min blev inte riktigt lika gul som Emilys blev men den smakade mycket morot ändå! Kombon med ingefära (som jag fegade lite med för jag gillar inte om stinget tar över för mycket), rosmarin, en klick creme fraiche och några droppar olivolja var så himla klockren och passade perfekt en höstkväll som denna. Dessutom gillade jag att den var så pass enkel, inte så många ingredienser och inte massa olika moment. Jag skulle till och med säga att denna soppan är barnvänlig. Lätt, billig och god!

Rubriken är något som Jonas ALLTID säger varje gång vi äter soppa, precis som han ALLTID bränner sig på första tuggan av alla mål han äter. Han glömmer alltid att maten är varm och bränner sig. “Åh aj va varmt det var” sa han jämt innan men numera hinner jag före och säger “Oj? Var det varmt? (IDAG OCKSÅ!?!?)”. Varenda jäkla soppa vi lagat i år han han smakat av och sagt “Mhmmm va god den var. Och denna tror jag är ÄNNU godare när den fått dra sig någon dag/över natten”. Och man bara “Really? Tror du?”. Haha men nu är vi båda så uppmärksamma på detta att vi mer skämtar om goda soppor som fått dra sig. Fattas väl bara att vi börjar laga soppan dagen före den ska ätas.

 

Leave a Reply

