Lady Fucking Gaga

När vi kom till Stockholm Central var det helt dött där, när vi kom upp till ankomsthallen var det bara så himla tyst och knappt något folk. Vi såg lite avspärrningar och förstod sedan att det pågick filminspelning. Det var rätt coolt att ha sett ändå. Mannen i grå kavaj som ser ut att ta sig lite på baken är faktiskt Mikael Nyqvist. Ah jag säger då det, alltid ser man kääändizar i Stockholm.

IMG_2068 IMG_2069

Vi gick runt inne i city en stund i väntan på att Majken skulle sluta jobba. Victoria’s Secret hade öppnat dagen före så självklart gick vi dit. Vet inte vad vi hade väntat oss riktigt dock. Precis när vi klev in i butiken utbrister Jonas “Men gud va LITET det är!”, jag kunde bara hålla med. Två klassiska VS byråer/bord med underkläder, trångt som fan och längs väggarna var det BARA accessoarer, Body Mists, smink och högkvalitativ äkta crap. Så tråkigt! Kändes verkligen riktat till en yngre målgrupp. Sen kanske inte ska jämföra med den enorma butiken i London.. Men ändå. Skitlitet och inget roligt sortiment även om man nog kan hitta en del schyssta basic cottontrosor. Men ja.. Lite “ehh” på hela grejen.

IMG_2070

Vi mötte upp Majken och gick därefter till DesignTorget för jag ville kika på Hövding (svinball cykelairbag) och väl inne på DesignTorget kliver plötsligt Pontus Necksten ut genom en lagerdörr. Bara sådär. Jonas kände inte ens igen honom. Visade sig att han precis jobbat sitt första pass där och var klar för dagen. KOM FÖLJ MED TILL FLIPPIN’ BURGERS sa vi och det gjorde han! Alice joinade oss där och sen åt vi de godaste hamburgarna som finns i hela världen. Flippin’ ligger numera precis vid Odenplan så det är jättemycket smidigare att äta där nu, innan behövde man ju ta sig upp till Kungsholms strand liksom…

IMG_2076

Mätta som bara den åkte jag och Jonas till Globen, mötte upp Karro och Christian. Dags för GAGA!

IMG_2079

Som ni ju redan vet bjuder Queen Gaga på en galen show från början till slut. Hon spelade alla sina hits i något förkortat version för att hinna med allt men mest fokus på ARTPOP såklart. Så himla himla bra. Det är sån kärlek i Globen när hon står på scen, hon är bara helt otrolig. Jag grät genom hela Dope, filmade den låten och det hörs hur jag snörvlar och brölar…. Sen hoppade jag och dansade som en dåre till Gypsy. När det var dags för sista numret kände jag lite “Vad är kvar? Hon har ju spelat allt? Vilken har jag glömt?”, Karro ba “Gypsy??” och jag ba ooomg omg min bästa låt hur kunde jag glömma den? Ah herregud. Det var fett.

IMG_2105

Efter konserten åkte vi hem till Majken i Midsommarkransen, jag hade aldrig varit där förut men nu har jag bestämt mig för att det är där vi ska bo i Stockholm. Tänker inte ens titta efter boende någon annanstans!

Leave a Reply

