Mina dagar

Jag känner att jag måste nog blogga lite om hur mina dagar ser ut nu så att jag kommer ihåg hur jäkla gött jag har det nu. Nästa vår lär se betydligt annorlunda ut.

Jag sover till halv nio/nio, oftast har Jonas “väckt” mig vid åtta för att säga att han går till jobbet. I någon slags idé jag har när vi går och lägger oss ska jag kliva upp då. Det har hittills inte hänt. Istället är jag halvt död, försöker brotta ner honom i sängen så att han stannar hos mig istället – det går sådär – sen somnar jag om. Vem med Beach House-lakan går upp klockan åtta om man inte måste? Nä jag menar det.

Vid halv nio/nio vaknar jag faktiskt ofta av mig själv, men halv tio har väl hänt, sen ligger jag kvar i en halvtimme för vem med Beach House-lakan kliver egentligen upp direkt? Nä jag menar det. Så jag kollar Instagram och vad alla amerikanska instas haft för sig medan jag sovit, det är också rätt mysigt att se alla som kliver upp tidigt som postar hur tidigt de är uppe, sen kollar jag Facebook (där hälften av flödet är bilder delade från Instagram till Facebook), mailen, pinnar lite Pinterest och sen kollar jag DN. SEN kliver jag upp. Ibland har Jonas lämnat såhär fina meddelanden:

IMG_2209

Jag har börjat äta chiapudding till frukost så numera går det jättesnabbt att fixa frukost. Innan höll jag ju på med gröt och ägg som skulle kokas men nu är det bara att ta ur puddingen ur kylen, hälla över lite bär, koka upp vatten till te och kanske bre en macka eller något. Oftast äter jag frukost vid datorn och kollar någon tv-serie. Jag har börjat kolla om SATC (ja hur många månader tog det?), det är perfekta frukostserien.

IMG_2178

Efter frukost är tanken att jag ska börja plugga. Men det gör ingen om jag låt säga sitter i en och en halv timme och övar in introt till nya Sailor Moon på japanska. Jag har fortfarande tid att plugga. Det är också helt lugnt att läsa alla blogguppdateringar via Bloglovin (så himla smidigt) och de bilder jag tycker är fina/inspirerande öppnar jag på ny flik för att sedan pinna till Pinterest. Här brukar jag oftast börja känna mig hungrig igen så jag äter lunch och sen är det dags för plugg! De dagar det går som det ska pluggar jag mellan tio och tolv.

Det är rätt lugna dagar med andra ord. Sen jobbar jag ju då och då också. Det passar väldigt bra. Jag ser detta som mitt lilla sabbatshalvår eller minisemester innan jag tar tag i studierna nästa år. Jag har ju faktiskt jobbat i fyra år redan medan alla andra har rest runt eller bott hemma hos familjen. Men jag ser verkligen fram emot att börja plugga en riktigt utbildning och jag känner att denna kursen satt igång min kunskapstörst igen. Kursen är så intressant och bra.

Jag gillar att läsa texterna vi ska ha läst och sedan ta anteckningar efteråt. Tror mina lärare från gymnasiet och högstadiet hade varit stolta över mina noga anteckningar.

Idag gick jag faktiskt till campus och pluggade där eftersom eeh solen sken och hemma händer det ju uppenbarligen att jag gör massa annat. Det är så fint för de har stora panoramafönster mot Strömmen och sköna soffor som liksom har höga väggar, om ni förstår? Så man blir inte distraherad, du sitter i din soffa och ser inte folk komma från sidorna, du bara ser vattnet. Där satt jag idag och läste och antecknade. Dock satt det ett vansinnigt störigt tjejgäng några soffor bort så jag vet inte om jag fick så mycket mer gjort där en hemma egentligen.

IMG_2213 IMG_2212

På eftermiddagen/kvällen kommer Jonas hem och då har jag oftast förberett för vad vi ska äta, eller så har jag inte det och är ashungrig och skitförbannad på att han aldrig tänker på att tina något ur frysen. Efter maten pluggar vi lite till eller så kollar vi bara på serier och äter ännu mer. Vi har bara två säsonger kvar av Gilmore Girls så det känns redan lite tomt.

Det är hur som helst mina dagar just nu!

Leave a Reply

