Barbour Bedale och Beadnell

Ni vet ju hur jag brukar tjata om hur alla i den här jävla stan går runt i Barbourjacka och Louis Vuitton Neverfull? Jag är fortfarande precis lika trött på denna stil som inte står för modeintresse utan snarare bara grundar sig i en enorm rädsla för att sticka ut och inte passa in. Jag har så många taskiga och elaka kommentarer om dessa brudar men jag har bestämt mig för att försöka strunta i hur tråkiga andra är bara köra mitt race istället. Världen behöver inte en till tjej som bara snackar skit om hur andra tjejer ser ut. Därför tänker jag inte heller säga något om vår nya finansminister……..

Åter till saken! Jag såg ursnygga Gina (så bra gick det med att inte bry sig om hur andra ser ut..) i Ginas Värld när hon besökte en afroamerikansk man som kämpar för att få äckliga vita män att hoppa av KKK. I programmet gick hon omkring i den klassiska vaxade Beadnell från Barbour och jag tänkte att herregud den är ju himla klassisk och snygg ändå. Så annorlunda från den blå med guldknappar eller den quiltade som alla andra ränner runt i. Finns det egentligen en mer klassisk jacka än den vaxade från Barbour i den karaktäristiska gröna färgen som typ alla förknippar med britter, storgods och jakt? (Jo, det finns ju en såklart och det är The Heritage Trenchcoat från Burberry.. Om ni inte lyssnat på Stil i P1 om Burberry borde ni göra det!) 

När jag var liten hade både mamma och pappa varsin Barbourjacka i vaxad bomull, deras var dock den långa modellen. Minns att pappa berättade att den fungerade nästan lite väl bra när han stod på Hanöfärgan i ösregn from hell. Visst, allt vatten bara rann av jackan men det ledde till att han hade ett mindre Niagarafall över fötterna och han hade inga gummistövlar.

Hur som helst är den här looken så himla förknippad med båda mina föräldrar och jag gillar att det är en jacka som funkar så bra på både tjejer och killar. Den är tidlös, praktisk och snygg – även om jag inte tyckte de var så himla snygga när jag var yngre, precis som pappas Ray Ban Aviator var det töntigaste jag visste när jag var 12. Jag gillar rejäla plagg som håller länge och som funkar ofta och aldrig riktigt går ur tiden helt. Såklart man kan tröttna och mode svänga men klassiker kommer alltid tillbaka. Dessutom gillar jag när man som i klippet ovan får se hur produktionen går till. Jag tror att sånt mer och mer kommer efterfrågas i framtiden. Vad gör ni egentligen? Hur gör ni? Vad är det jag betalar för?

Leave a Reply

