Pappa Sohl

Foto: Noomi Bertilsdotter 

Jag pratade precis i telefon, han skulle fixa med några äppellådor, plantera några japanska växter och sen kanske laga mat. “Jaså är det fars dag idag?”
Han har sin egen verklighet ute på gården med hästarna, hunden och katterna min pappa. Min pappa som alltid, alltid, alltid svarar i telefon när jag ringer. Verkligen varje gång. Som hälsar mig med “Hej ljuset i mitt liv”, kallar mig “snutte” och “pussgurka” och avslutar samtalen med “puss på nosen”. Han som alltid är på min sida och tycker alla idéer jag har är bra idéer, han som har en aldrig vacklande tro på min potential och blir förvånad när andra berömmer mig inför honom “Varför sa dom det, det vet jag ju redan?”. Min pappa som blir vansinnig på människors rädsla och klamrande vid lätta svar på svåra frågor, min pappa som har en humor som kan göra vem som helst osäker. Min pappa som mest ser ut som en viking och antagligen kan allt om historia. Min pappa helt enkelt.

Leave a Reply

