Sisterhood of the world bloggers award eller någonting

Det pågår ju lite bokbloggutmaningar just nu Sisterhood of the world bloggers award eller någonting. Jag snor helt enkelt utmaningen från Johanna K på Bokhora.

1. Vilken bok läser du just nu?

Jag läser den moderna klassikern The Secret History av Donna Tartt. Har bara läst ett kapitel typ.

2. Vilka tre böcker tror du att du kommer läsa härnäst?

In Great Waters av Kit Whitfield, Divergent av Veronica Roth och Battle Royale av Koushun Takami.

3. Varifrån hittar du böcker du ska/vill läsa? 

Lite överallt men mycket Tumblr, bloggar, ELLE och typ Gilmore Girls. Sen sånt “man ska ha läst”, klassiker.

4. Vilka är de författare som du läser allt utav?

Egentligen är det nog bara J K Rowling som jag läst allt utav men jag har Haruki Murakami, Cassandra Clare och George RR Martin som mål.

5. Hur går dina tankar när du ska ge bort boktips/böcker?

Jag är ju ganska hetsig, har en tendens att överdriva det mesta (världens bästa bok osv) och tvinga på vänner det jag själv läser just för att det är världens-bästa-bok och så vidare men många gånger tipsar eller ger jag bort böcker som fått mig att tänka på personen av olika anledningar. Samtidigt hetsar jag bara böcker jag älskat på personer jag älskar så jag antar att det för mig är ett sätt att visa affection.

6. Hur ser din handstil ut?

Den är rätt snygg men byter skepnad beroende på vad jag skriver. Antar att den är ganska tjejig och jag gillar att snirkla till första och sista bokstaven.

7. Vilka är dina favorit-tv-serier-topp 5?

Gilmore Girls, Twin Peaks, Game of Thrones, True Detective och Penny Dreadful (utan inbördes ordning)

8. Vilken musik lyssnar du på när du är ledsen?

Savage Garden

9. Vilken är din sorgligaste film?

Titanic

10. Vilka adjektiv skulle du använda för att beskriva dig själv?

Blond, lejonlik, smart

One thought on “Sisterhood of the world bloggers award eller någonting

  1. Du får läsa In great waters snart! Jag vill ha nån att diskutera med ;)
    Btw, efter jul flyttar jag till Gävle, rätt nära Norrköping (typ). Vi borde träffas om ni fortfarande är kvar däruppe då ^^

Leave a Reply

