XOXO I’m so outta here

Det tog sju jävla år men nu har jag äntligen(?) sett alla säsonger av Gossip Girl. Herregud vilken tid det har tagit med tanke på att jag ändå började titta nästan direkt från start efter att ha fått första boken från något nummer av VeckoRevyn. Sen har turerna varit så många, jag väntade på att kunna se med Thilda. Hon började titta utan mig. Jag tittade. Tog pauser. Började se andra serier. Det är en typiskt sån serie man snabbt tappar intresset för om man inte håller igång tittandet. Sen växte jag upp lite, tappade intresset och ärligt talat blev dramat bara mer och mer skruvat att jag inte ens orkade mer än tre avsnitt i taget. Då kommer man ju inte så långt när varje avsnitt är 40 minuter och det är 24 avsnitt på varje säsong. Men i två veckor har jag nu alltså lagt massa tid på att komma ikapp från där jag var i början av säsong fem (stod still i mer än ett år) och nu är jag äntligen klar. Äntligen finns det inte mer att se, det känns inte tomt men jag nu blir jag mer “Vad sjutton hände i de andra säsongerna?”. Så mycket drama alltså, svårt att hålla koll på allt.

Men varför har jag brytt mig om att fortsätta titta trots långa pauser och himla Serena Van Der Woodsen?
Modet, miljöerna.
Snygga skådespelare.


Och Blair Cornelia Waldorf såklart.

Leave a Reply

