‘Cause darling I’m a nightmare dressed like a daydream

För någon vecka sedan släppte Taylor Swift sitt nya album 1989 och ingen har väl missat vilken succé det blev, kritiker pratar om modern klassiker osv osv. Sen plockade hon bort alla sina album från Spotify osv osv. Om någon undrat över varför jag inte bloggat om 1989 är det för att jag har haft fullt upp med att lyssna ihjäl alla låtar. Får inte nog. Kan alla texter utantill och jag och Jonas börjar nästan varje morgon med att tramsdansa till Shake it off.

Den nya singeln Blank Space fastnade jag inte så mycket för i början, men nu när videon släppts är det den nya favoriten, framförallt efter bildansen hon gjorde med Greg James. De jag fastnade för först var Style och All You Had To Do Was Stay (som jag trodde var skriven tillsammans med Tegan And Sara men det visade sig vara Imogen Heap). Sen älskar jag bryggan i Out Of The Woods. Hur som helst är det ett grymt album och det är kul att Taylor själv är så nöjd.

2 thoughts on “‘Cause darling I’m a nightmare dressed like a daydream

  1. Pinsamt nog hade jag missat detta helt! Men nu får jag ju ta och lyssna på hennes album! Chit hade ingen aning om att hon taggigt bort gamla album på spotify…
    Ps: grym blogg

Leave a Reply

