Smyger in julen lite..

Jag har börjat lite smått med att smyga in julen här och där. Egentligen gillar jag inte uttrycket “smyga in julen”, jag menar jag är väl vuxen och gör som jag vill. Precis som alla andra. Vad är det att smyga med? Som om man vore hobbyalkoholist eller otrogen… Hur som helst. Fattar grejen, jag börjar med lite juliga ting före första advent och jag gör det inte med buller och bång så motsatsen borde alltså vara att smyga. Måste säga att det är rätt mysigt ändå, jag gillar att pyssla här hemma.

IMG_2374

Jag har köpt jultidningar som vi satte oss och bläddrade i samtidigt som vi drack te för någon kväll sedan. Jag dricker ur klassiska jumbokoppen Blue Italian från Spode… Jonas dricker ur souvenirmuggen från Matilda-musikalen <3 :

IMG_2375

Igår skrev jag min önskelista som postas hem till mamma i Sölvesborg, jag skriver först det önskar mig i min röda julbok, sen renskriver jag en separat lista som jag postar hem. Tyckte den såg lite kall och trist ut när den var klar så jag gick loss med akvarellfärgerna.. Den ska ju trots allt sitta på kylskåpet hela december, eeerrrhmmm..!

IMG_2389

På Ica hittade jag mina favoriter Lindor från Lindt i en ny smak, peanut butter! Vansinnigt goda, ganska smöriga enligt Jonas.

IMG_2390

I väntan på att glöggen inhandlas har jag fixat lite pepparkakor i glasburk bredvid Lindtchokladen och lite annat smått och gott som Jonas fick i 25-årspresent som är fint att ha framme.

IMG_2393

Och sist men inte minst har jag planterat en hyacint i kopparformen jag fick efter farmor. Jag putsade den först för att få fram glansen igen, att putsa mässing och koppar verkar ha blivit min grej. Idén fick jag från en tidning FÖRRA julen men för sent för att göras då, så i ett år har jag minsann väntat. Känns fint att använda något som farmor haft på ett nytt sätt!

IMG_2396

Leave a Reply

