En helt vanlig lördag

Idag har vi haft en riktigt lördag med lunch och fika på stan och allt. Det var mysigt att få en dag tillsammans på stan bland alla dårar som bor i här. Det var riktigt mycket folk ute alltså, påminner mig om varför jag hellre jobbar på lördagar… Men det var trevligt ändå och vi åt god sushi på Sushi Yama, sen köpte jag ett fotoalbum till alla framkallade foton jag hittade i en av mina lådor. Största anledningen till att gå ut på stan var dock nyrenoverade Hemmakväll, jag köpte massa lösgodis och hittade dessutom amerikanska karamellpopcorn för 10 kronor, typ det godaste jag ätit! Fyndade Love Actually och The Holiday på dubbelDVD för 29 kronor. Mina två favoritjulfilmer tillsammans, nu kommer jag aldrig vara beroende av internetuppkoppling för att kunna få julfeeling!

IMG_2412.JPG

Allt godis har jag nu tryckt i mig samtidigt som vi tittat på Carolas dag i Så Mycket Bättre, vilken nostalgi som väcks ändå.. Jag kan alla Carolas hits utantill och jag tror det var i hennes musik min känsla för drama och power väcktes. Riktigt mysigt med en helt vanlig “tv-lördag” tillsammans med typ resten av svenska folket. Jag gillade Amandas och Loves låtar mest. Tycker Love verkar vara en sån skön kille man vill ha i sitt gäng, hjärtat på rätt ställe och han vill att varje stund ska räknas.

Leave a Reply

