Mina listor med julmusik

Det många tänker på när de hör “julmusik” är typ Feliz Navidad efter att Johan Glans skämtade om att den låten aldrig tar slut och att det alltid är samma musik som spelas i butikerna kring jul. Det är ju visserligen sant men det finns ju sååå mycket bra julmusik. Dels har vi de lugna svenska låtarna a la Carola, Sofia Källström, Sanna Shirley och Sonja, Peter Jöback, Tommy Körberg osv osv, dessa är ju helt okej och hör verkligen julen till tycker jag även om jag kanske själv helst inte lyssnar på Sanna och gänget, det blir liite för smäktande för mig. Tyvärr stannar många där men det är ju så fint att vi lever i en modern tid med Spotify och får tillgång till såå mycket mer musik. Den amerikanska, gospel, den franska, klassiker, nya kändislåtar osv osv. Det finns en himla massa att lyssna på helt enkelt! Här kommer mina jullistor som är samlade i Spotify under mappen “Christmasy”

Nu är det snart jul igen
– Klassikerna vi lyssnade på när vi växte upp, och några plock av mina favoriter och klassiker. En salig blandning helt enkelt, den enda jullåten som kanske fattas är Tänd Ett Ljus, den är inte med pga jag fucking hatar den. Tätt följd av Last Christmas som inte heller är med. Här finnas min finaste jullåt, Snart kommer änglarna att landa med Ulf Lundell.

Jular
– Skapad precis nyss, här är hela skivor av Tommy Körberg, Mauro Scocco och Peter Jöback. Lär fylla på med några fler men bara hela skivor av svenska artister där alla låtar är bra.

Christmasy
– Nästan bara instrumentalt och klassiskt! Nötknäpparen, filmmusik från The Holiday och Home Alone. Lite Glee på slutet just nu men lär flytta om den skivan, tror den hamnat fel.

Jonas alt. jul
– Som titeln lyder, Jonas alternativa jul. Här har han samlat allt det som inte finns i mina listor, det vill säga pop- och rockartister som gjort en jullåt eller två. Lite Amanda Jenssen, Coldplay, Queen, Train mm.

A Very Glee Christmas
– Alla julskivor från tv-serien Glee. Kanske är roligast om man tittat på serien men vissa versioner är riktigt bra, t ex Baby it’s cold outside.

Nat King Cole & Ella Fitzgerald
– Plus Bing Crosby och Frank Sinatra. 5 timmar klassisk, jazzig amerikansk julmusik.

A Very She & Him Christmas
 Zooey Deschanel och M Ward, släpig och drömmig julindiepop <3

Sen subscribar jag Sandra Beijers juljuljulsnartsnartsnart. som faktiskt är den lista jag spelar allra mest, trots alla mina egna listor. Men den är så himla, himla bra!

Leave a Reply

