Lucka 1; En bild från en dag du aldrig kommer glömma

För fjärde året i rad är jag med i fina Emily Dahls julkalender. Hon gör ett otroligt jobb så om du också vill vara med, glöm inte att länka till hennes blogg. Mina luckor ur tidigare julkalendrar hittar ni i kategorin Julkalender

IMG_0511

LUCKA NR 1; En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Efter en månad av konkursutförsäljning ekar butiken nästan tom. Det är sista dagen och bara 8 plagg hänger på galgar i modulerna som i fyra år varit fulla av noga utvalda kläder i kashmir, siden, merinoull och ekologisk bomull. Valerie, Morris, Henry Cotton’s, Filippa K, J Lindeberg, Stenströms, Menckel och Moncler. Vi öppnar butiken vid tio men bestämmer att bara ha öppet till ett. Vad är poängen? Allt från kläderna till porslinet vi ätit lunch på ner till butiksinredningen är sålt och 8 plagg kvar visar att det finns inget kvar att göra. Efter lite packande och plockande öppnar vi en flaska mousserande, gravmousserande skrattar vi och skålar. Min fina chef och jag skålar för fyra år av inköp, modeveckor och ge kunden bästa möjliga service. Men mot näthandel är en liten privatägd klädaffär otroligt liten. Vi skålar och skrattar. Blir ganska fulla. Några turister som är på besök i staden kommer in och bakom disken står två lulliga vänner som dricker mousserande i en tom butik för det finns ingenting kvar att sälja. Ewa pratar ivrigt med dem en stund, så ivrigt att hon slår ut glaset över hela mig och vi skrattar ännu mer, jag känner mig som ett invigt fartyg. Det är sista dagen i butiken som varit mitt liv från första veckan i Norrköping. Vi dricker lite mer mousserande och försöker att inte tänka så mycket. Fnittriga och flummiga larmar och låser vi för sista gången. Bomans Butik har upphört på grund av självvald konkurs.

7 thoughts on “Lucka 1; En bild från en dag du aldrig kommer glömma

  1. oh ! Den dagen glömmer jag aldrig!❤️så jobbigt! Men samtidigt kunde vi skämta.,☺️ fantastiska år! Så roligt att få arbeta med dig! En ära! För du är verkligen duktig! Vilken talang! Du har verkligen livet framför dig! Stor kram till världens bästa tjej!❤️

  2. Kul att butiken fick ett bra avslut i alla fall! :)

    Hittade dig i kommentarerna på Emilys blogg. Jag ska också vara med! Ska bli kul att läsa flera inlägg :)

    // Emelie

  3. Blev på något sätt ledsen på ett bra sätt av det här. Allt blir inte alltid som man tänkt sig eller vill att det ska vara, men så länge man har en vän där blir allt lite lättare.

Leave a Reply

