Lucka nr 2; En bild på något gott du ätit i år

För fjärde året i rad är jag med i fina Emily Dahls julkalender. Hon gör ett otroligt jobb så om du också vill vara med, glöm inte att länka till hennes blogg. Mina luckor ur tidigare julkalendrar hittar ni i kategorin Julkalender

IMG_1781

LUCKA NR 2; En bild på något gott du ätit i år 

När vi var i London i augusti hade jag via Yelp hittat en restaurang som bara serverar tre rätter, nämligen Burger & Lobster. Kan ni gissa vilka rätter de serverade? Jo nöthamburgare, hel hummer -kokt eller grillad – och Lobster Rolls. Alla rätter kostade £25 och extra smidigt var det ju att den låg på gatan bakom vårt hotell i Mayfair. Det var så nära, billigt och gott att vi faktiskt gick dit och åt två gånger. Jag kommer tipsa om fler ställen vi åt på för det var verkligen en lyckad matresa i storstaden. Men åter till Burger & Lobster!

Jag som älskar skaldjur hade fy och skam aldrig ätit hel hummer förut men eftersom Lobster Rolls inte är något man lätt hittar i Sverige beställde jag in just det första dagen och herregud.. Det var rena drömmen. Brödet var fantastiskt mjukt och frasigt på samma gång och hummer.. ja hummer är ju alltid hummer.

Sista dagen gick vi som sagt dit igen och då var det dags för whole steamed lobster för min del. Ni ser ju på bilden hur lycklig jag var. Det som inte syns på bilden är hur  e n o r m  hummern var, den ligger färdigknäckt och klar i en hög på bilden, men på riktigt, så himla stor hummer!

Dagens lucka blir därför också lite av en tipslucka för om du är i London och gillar hummer (eller hamburgare) så måste du gå dit! Extra plus för jättetrevlig personal och snygg personal i baren. Riktigt goda drinkar dessutom. De tar inte bordsbokning men har en lista som funkar bra. Du kan också äta i baren men att skriva upp sig för ett bord är väl värt väntan.

Här kommer två bilder till bara för att det var så himla gott:

IMG_1773 IMG_1774

2 thoughts on “Lucka nr 2; En bild på något gott du ätit i år

Leave a Reply

