Lucka 3; En bild på någon du älskat i år

För fjärde året i rad är jag med i fina Emily Dahls julkalender. Hon gör ett otroligt jobb så om du också vill vara med, glöm inte att länka till hennes blogg. Mina luckor ur tidigare julkalendrar hittar ni i kategorin Julkalender

DSC_0281

LUCKA NR 3; En bild på någon du älskat i år

Någon jag älskat i år är såklart min bästa vän Sofia. Nästa år firar vi 20 år som vänner, ni förstår ju att vi känner varandra ganska bra. Allt det bra och allt det dåliga. I början av 2014 åkte hon till Singapore för att läsa utlandsstudier på universitetet där, bland annat läste hon genus och ekonomi. Hon var borta i fem månader och det var första gången vi inte var i samma land eller tidszon men det gick ändå bra. Vår kontakt flöt på nästan exakt som vanligt bara att hon alltid hade liite coolare saker att berätta. Och hon berättade det tidigt på förmiddagen eller sent på eftermiddagen. Jag är hur som helst så glad att hon är i Sverige igen och att vi nästa år kommer bo i samma stad för första gången sen studenten. Då är hon dessutom nybakad jurist från Lunds Universitet och ingen är stoltare än jag!

One thought on “Lucka 3; En bild på någon du älskat i år

Leave a Reply

