Lucka 6; En bild från en resa du gjorde under året

För fjärde året i rad är jag med i fina Emily Dahls julkalender. Hon gör ett otroligt jobb så om du också vill vara med, glöm inte att länka till hennes blogg. Mina luckor ur tidigare julkalendrar hittar ni i kategorin Julkalender

IMG_1758

LUCKA NR 6; En bild från en resa du gjorde under året

I augusti åkte jag och Jonas till London som är lite av vår stad… Vi älskar båda atmosfären där och när det är dags att resa är det svårt att motivera ett annat resmål. Vi var där i fem dagar och eftersom vi varit där så många gånger förut kunde vi ta det lugnt och göra precis det vi ville varje dag. Det var fortfarande varmt ute så vi åt frukost från Prêt i Green Park varje morgon och gav oss sedan ut på äventyr. Vi hann med två för oss nya musikaler (Wicked och Matilda), National Gallery, King’s Cross Station och lyxig afternoon tea på Brown’s. Inne på King’s Cross grät jag floder av Harry Potter-nörd-tårar för jag hade aldrig varit där förut och det var så mäktigt att få se på riktigt.

En morgon åkte vi ut till Tower of London för att titta eftersom jag bara tidigare passerat med buss men inte varit där fysiskt. Vallgraven var (och är fortfarande) dekorerad med över 800 000 vallmoblommor i keramik som symboliserar de engelska soldater som dog under Första Världskriget. En hel del med andra ord. Jag minns att jag stod där och tyckte det kändes väldigt olustigt i magen med tanke på alla oroligheter som just nu pågår i världen.

Leave a Reply

