Lucka 14; En bild som du inte minns att du tagit

För fjärde året i rad är jag med i fina Emily Dahls julkalender. Hon gör ett otroligt jobb så om du också vill vara med, glöm inte att länka till hennes blogg. Mina luckor ur tidigare julkalendrar hittar ni i kategorin Julkalender

IMG_1805

Lucka 14: En bild som du inte minns att du tagit

I år kom Harry Potter – The Exhibition till Norrköping (första gången i Europa yay), syrran och jag var där den andra dagen efter premiären och det rådde stränga fotoförbud och det knappt en människa där förutom en liten pojke som synade Harry Potters gråblå dräkt från The Prisoner of Azkaban och frågade sin mamma “När börjar utställningen?”. Vi kunde lugnt gå runt och titta och se alla objekt hur tydligt och länge som helst.

Skillnad var det däremot näst sista dagen när jag var där igen tillsammans med Jonas familj. Fullproppat med folk och varmt som bara den. Dessutom blev vi uppmuntrade att fota så mycket vi bara ville bara vi inte använde blixt så jag som redan sett allt bestämde mig helt enkelt för att fotografera A L L T. Gick runt hur länge som helst, trängdes med småbarn och gråtande tonåringar (jag grät mitt första gången) och fotograferade, ja allt helt enkelt. Efteråt la jag in bilderna i datorn och har inte tittat på dem sen dess. Hade en idé om att lägga upp alla bilderna på bloggen men det har visst inte blivit av.

Så jag minns alltså dagen och att jag fotograferade, men har inte tänkt något mer på bilderna sen dess.

Leave a Reply

