2 0 1 4

Nyårsfrågor från UnderbaraClara!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Läste en kurs på universitetet, och jobbade konkurs såklart.

Genomdrev du någon stor förändring? Nej verkligen inte.. Förutom förändrat arbete har det inte skett några större förändringar.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, inte en enda.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Men sluta jag kommer inte minnas något speciellt datum..

Dog någon som stod dig nära? Sara dog, vi stod varandra nära så som man gör om man jobbar tillsammans och snackat skit tillsammans nästan varje dag i tre år och båda är utåtriktade personer. Men inte nära på det sättet.

Vilka länder besökte du? Teneriffa (Spanien alltså), Danmark och England.

Bästa köpet? Min lilla Speedy 25 från LV.. Och alla julklappar jag klurat ut till andra!

Gjorde någonting dig riktigt glad? All tid jag fått vara tillsammans med min familj

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Avslappnat häng med vänner

Vad önskar du att du gjort mer?  Tror jag är rätt nöjd med vad jag gjort och inte gjort i år. Känner att jag är i bra fas med mig själv och gör det jag vill. Kan inte ens säga att jag önskat att jag tränat mer, har tränat så lite men ändå inte mer än jag velat.

Vad önskar du att du gjort mindre? Samma svar där. Men önskar att jag hade kunnat vara ute och bada mer istället för att gömma mig inomhus för värmen när jag läkte från blindtarmsoperationen.

Favoritprogram på TV? True Detective!

Bästa boken du läste i år? Har läst så mycket bra i år, både The Goldfinch och The Secret History av Donna Tartt var ju toppen, Expeditionen nu precis idag och sen så många bra böcker i våras.. Men A Dance With Dragons satt himla fint!

Största musikaliska upptäckten? Har nog inte lyssnat på så mycket nytt på det sättet, men många favoriter har släppt nya helt magiska album som t.ex Lana Del Rey och Taylor Swift. Har blivit halvt besatt av Norah Jones dock?

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Nu har jag ju inte haft jobb i år som bygger på utmaningar/personlig utveckling på det sättet men det är alltid trevligt när man verkligen connectar med en kund och hör och förstår vad hen är ute efter medan hen inte vet det själv. Och hur tacksam hen blir för hjälpen och dessutom säger det. Sånt är väldigt fint.

Största framgång på det privata planet? Har knappt inga tvångstankar kvar alls längre, är trygg i mig själv och tycker jag och Jonas varit duktiga på att ta hand om varandra mer än vi inte varit det.

Största misstaget? Svårt att minnas såhär i efterhand, har nog inte varit något katastrofalt med andra ord.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag skulle tro att jag varit ganska neutral och lite avkopplad från mina känslor till och från med tanke på konkurs, utförsäljning, vila, nytt jobb, blindtarmsinflammation, återhämtning, universitetskurs, vila och sen hoppa in extra på jobbet inför jul. Året har gått fort och jag har nog haft ett ganska lugnt humör. Men jag var väldigt ledsen och sönderstressad emotionellt där i maj kring konkursen. Det ska inte stickas under stolen med. Så ändå kanske lite mer ledsen.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat, London, handväska.

Något du önskade dig och fick? Tid med en frisk familj och många fina presenter

Något du önskade dig och inte fick? Antagligen, men inget jag brytt mig så mycket om då.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Åt gott på Villa Fridhem med Jonas, mamma, Thilda, mormor och morfar. Lunchade med Helena i värmen också.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag har som sagt haft ett väldigt bra år men visst hade mer tid med vänner gjort det ännu bättre.

Vad fick dig att må bra?  Att prata länge med Julia och Simon, snälla sjuksköterskor på kirurgavdelningen, lugn tid för mig själv i soffan, arbete och familjen. Jonas.

Vem saknade du? Sofia, Kim, Thomas…

De bästa nya människorna du träffade? Tjejerna på kursen!

Mest stolt över? Att jag plockat mina första akademiska poäng, klarat en hemtenta med kommentaren “bra språk”, klarat en sjukhusvistelse med en jävla massa blodprov och läskigheter och lyssnat mycket på mig själv och vad jag mår bra av.

Högsta önskan just nu? Att flytten till Stockholm går smidigt (och att vi inte kör ihjäl oss på väg dit, hatar vägar) och att livet som student är roligt och stimulerande.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Hela mitt liv kommer vara annorlunda nästa år så vet inte vad jag ska börja. Men jag tänker bli mer strukturerad och effektiv!

One thought on “2 0 1 4

  1. Kommer det ett inlägg från nyår snart? Sugen på att se bilderna du tog ;) eller kanske du har lust att skicka över någon till mig. Kul med minnen. Vilken lyckad kväll det blev. Roligt att alla var samlade!

Leave a Reply

