Packar och plockar

Idag började vi plocka ner lägenheten på allvar efter att ha rensat i några dagar. Det första vi gjorde när vi kom hem från Blekinge var att plocka ner julen, lite väl tidigt men så är det.

Vi har ju samlat på oss en hel del här på tre år och förra flytten från Karlskrona var inte superorganiserad. Massa kläder, prylar och koppar är rensade och ska få mellanlanda hos Myrorna innan de förhoppningsvis får ett nytt hem. Vi har rensat hur mycket som helst samtidigt som det inte riktigt märks eftersom det är sakerna vi inte tänkt på eller använt som ryker. Kvar är ju allt det vi använder och behöver så jag vet inte om vi kommer märka hur mycket vi gjort oss av med. Innan har jag inte riktigt gillat att rensa bort grejer, både jag och Jonas har ju en liten släng av hoarding och sparar det mesta med argumentet “kan va bra å ha”, men nu efter några år har vi fått nya idéer om vad vi vill ha och nu kan vi tänka lite mer på design än bara funktion. Dessutom är det lättare att rensa nu när vi bor i en stad där många inte har någon möjlighet till annat än Myrorna. Det är plötsligt lätt att skänka två tjocka halsdukar (vi har åtta tjocka halsdukar…) när man vet att det är kallt och mycket snö ute. För jäklar va mycket snö det har kommit idag! Inte såå roligt när man är mitt uppe i en flytt och kommer köra egen bil upp till Stockholm om mindre än en vecka. Jag är ju inte så förtjust i att vara ute i trafiken ens under vanliga omständigheter… Förhoppningsvis försvinner det och blir plusgrader till dess!

Men åter till packandet! Är så glad att jag jobbat med att packa in porslin och grejer i några månader nu, hej va fort det går. Vi har fixat både silkespapper, bubbelplast och wellpapp så det är riktigt lätt att packa ner alla ömtåliga grejer. “Men gud va snabb du är, ingen mening att jag står och gör detta!” sa Jonas när jag packade in vinglas, så himla fånigt men jag blev lite stolt över mig själv. Vet inte när jag kände mig bra på någonting senast egentligen haha.

Hur mycket vi än har hunnit packa ner i kartonger idag så är det ändå en himla massa kvar. Alla kläder, skor, en del böcker, några tavlor, alla modemagasin, mer böcker, papper och pärmar osv osv. Är rätt glad att vi inte bor i hos alltså.

Leave a Reply

