K U L T U R

10937751_10152636990337467_2068182117_nIdag har jag börjat läsa kurslitteraturen på allvar, även om jag ehmm kanske läste två texter före kursen ens dragit igång. Har suttit och läst i soffan och konstaterat att jag läser dubbelt så fort om det är tyst i rummet. Radion och musik ur Jonas hörlurar stör koncentrationen så egentligen borde jag väl sitta mer och läsa i tysta avdelningen på biblioteket framöver. Det har hur som helst gått bra även om det såklart tar längre tid än man tänkt. Nu ska jag dock lägga ner boken och bege mig mot universitetet för att gå en nybörjarkurs i Lindy Hop! Har velat testa det så länge så när det startar en nybörjargrupp som träffas fyra gånger för 150 kronor är det bara att gräva fram jazzskorna ur garderoben och knäcka loss tårna! Jag är ju fullkomligt värdelös på pardans eftersom jag inte kan bli förd över huvud taget. Men de kanske lär ut sånt också? Oavsett ska det bli väldigt roligt att testa. Ikväll ska jag ha teledejt med Sofia och prata ikapp det som hänt senaste veckan men sen blir det nog lite mer läsa. Vi kulturstudenter är ju tydligen värda minst pengar så vi får minst undervisning och behöver lägga mer eller mindre 8 timmar på läsning varje dag. Jag som dessutom inte har någon studieteknik whatsoever lär behöva lägga ännu mer tid.

Imorgon är det föreläsning och välkomstdag för alla nya studenter följt av pubrunda som jag antagligen får skippa för att förbereda mig inför seminariet för på torsdagkväll är det nämligen välkomstfest på självaste Café Opera (dvs chansrutan). Sånt kan man ju faktiskt inte heller missa. Lite mindre nöjd med att jag valde seminariegruppen som träffas klockan 9 på fredag morgon dock… heheheheh

One thought on “K U L T U R

  1. Rekommenderar sådana där avslappningsljud som regn, vågor, bäckar osv. när man ska plugga. Finns massa bra på youtube som varar i 8h. Bara att söka på t.ex. nature sounds ^^

Leave a Reply

