Ta din packning över gränsen och kom hit

IMG_3029 IMG_3028Hela universitetsområdet är snö, snö, snö. 

Idag var jag på ett riktigt seminarium för första gången och det var ju riktigt kul ändå. Det var roligt att få prata i gruppen om hur de tolkat texterna och så vidare. Men såklart hade jag väl lite svårt att hålla låg profil även om jag jobbade stenhårt på att just hålla låg profil, men ändå hör jag mig svara på frågan om vi själva delar upp kultur i termer som t ex “finkultur” att jag kanske har lite svårt att se Twilight och Fifty Shades i samma klass som vissa andra böcker. Så ja där fick jag hälften med mig eller emot mig. Eller så brydde sig faktiskt ingen. Hur som helst var det skönt att få begreppen utredda och samtidigt kunna känna att jag faktiskt hänger med. Det är så jävla kul detta. Måste ändå säga det. Jag älskar det!

Trött blir jag däremot, det märks att det är mycket nytt i livet. Kom hem vid lunch och var ashungrig och jättetrött. Käkade lite falafel och hjälpte Jonas att röja och dammsuga lite. Sen läste jag en jätteintressant text vi har till nästa vecka om kvinnor, feminism och idrott. Efter det blev det en välbehövlig power nap innan vi drog in till stan och käkade på Flippin Burgers. Mest för att vi K A N liksom. Och för att det är svingott såklart. Däremot är jag pepp på att testa nya schyssta restauranger i Stockholm så tipsa gärna om ni har någon att rekommendera!

IMG_3038Nu är vi tillbaka här hemma och är så sjukt trötta. Har tänt doftljuset från By Malene Birger som jag fick av Ewa i julklapp och lyssnar på Lars Winnerbäck. Det blir nog ett avsnitt På Spåret sen, vi har blivit helt hooked på det och tittar ikapp denna säsongen, ett avsnitt varje kväll.

Leave a Reply

