Plugghästen

Bild 2015-01-26 kl. 11.19 #2obs seriös bild

Idag åkte jag till universitetet för att sitta och läsa i tysta avdelningen på biblioteket. Märker att det ändå gör att jag blir mer effektiv. Läste en text vi hade till idag om kvinnor, sport och feminism och kollade igenom en jag redan läst som vi har på onsdag om spår av Pippi Långstrump i Lisbeth Salander. Dessutom hann jag gå igenom seminarieuppgiften vi har till på fredag där vi ska granska vad tre valfria riksdagspartier har att säga om kultur på sina hemsidor men först ska vi blicka över alla riksdagspartierna för att få lite koll. Tycker det är en rolig uppgift och som gammal mediaelev är det ju extra kul att granska hur hemsidorna är upplagda osv, många använder Google Translate för översättning men skyller ev översättningsfel på Google. Det är inte ofta (iaf jag) är inne på hemsidorna och kollar runt, det mesta får man ju i flöden på Facebook och Twitter. Nyttig uppgift helt enkelt även om jag misstänker att den går ut på att vi ska fatta att typ alla riksdagspartier egentligen skiter i kulturen och definierar den lite hur som helst. Efter det var det dags för föreläsning och sen gick jag på lindy hop. Så himla roligt men det lär ta ett tag innan det där sköna swing-gunget infinner sig. Idag har jag blivit ordentligt förd för första gången i mitt liv!

Och apropå kulturpolitik ska jag ikväll titta på Guldbaggegalan och räkna in timmarna som pluggtid. Sweeeet.

Imorgon blir det biblioteket igen för att försöka få så mycket som möjligt gjort inför nästa vecka eftersom mamma å company kommer på torsdag och stannar till lördag. Försvinner lite pluggtid där och nästa vecka har vi en himla massa som ska vara läst. Lika bra att börja direkt. Mvh plugghästen.

Och som ni för övrigt ser på bilden är mitt hår katastrof. Tur att ingen här vet hur snygg jag egentligen brukar vara. Är typ livrädd att det ska vara koppar i stockholmsvattnet och att mitt hår ska bli grönt här. 

Leave a Reply

