Engelsfors och annat

Idag har jag suttit i biblioteket i flera timmar efter att ha inlett morgonen med att bråka lite med förra hyresvärdarna. De var inte nöjda med vår städning så nu får vi betala 600 kr för en städfirma plus 2510 kr för ett låsbyte eftersom Jonas tappat ett set nycklar. Dessutom vill de ha 300 kr för att utföra själva låsbytet… Inte helt kul. Låset är en utgift vi räknat med men att flyttstädningen inte blev godkänd är väldigt irriterande faktiskt.

Väger upp irritationen med att surfa vårens biofilmer och bokade precis biljetter till Jönssonligan – Den Perfekta Stöten. Är ingen större fan av de gamla filmerna men jag tycker denna verkar himla rolig. Dessutom gör det ju inget att både Vanheden och Charles-Ingvar är skitsnygga, hehe..

Hittade nya bilder från Cirkeln som jag inte sett innan på filmens sida. Är så pepp på den filmen efter jag läste böckerna förra sommaren/hösten. Tror filmen kan bli så himla, himla bra. Allt finns redan där och är som gjort för att filmas. Tjejernas utseende tycker jag är rätt ok. Hade velat ha Vanessa lite mer sötsnygg än fjortissnygg och Anna Karin lite mer… tjock? Hemskt att säga kanske men vet att fler håller med. På bilderna som släppts ser hon mer ut att vara lite mullig och klädd i för stora kläder. Stämmer bra in på debatten om fulhet och tjockhet som råder idag. Att det censureras bort. Antar att övervikt och hetsätande gör sig dåligt på film och riskerar att störa fokus från handlingen? Herregud…..

Bilder från sf.se/filmer/Cirkeln

Och på lördag är det äntligen sverigepremiär för The Theory of Everything där Eddie Redmayne spelar Stephen Hawking så bra att t o m Hawking själv är imponerad. Sen är jag nyfiken på Gentlemen, Micke & Veronica och Kingsman. Har inte hunnit se Interstellar ännu och den vill jag verkligen hinna se på bio. Så känner ni för att sponsra med SF-presentkort, feel free!

Leave a Reply

