Utlästa böcker 2014

the gold

City Of Lost Souls – Cassandra Clare
Extremely Loud Incredibly Close – Jonathan Safran Foer
The Book Thief – Markus Zusak
The Cuckoos Calling – Robert Galbraith (JK Rowling)
A Feast For Crows – George RR Martin
A Dance With Dragons – George RR Martin
The Goldfinch – Donna Tarrt
City Of Heavenly Fire – Cassandra Clare
Meningen Med Hela Skiten – Nina Åkestam
Cirkeln – Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Den Allvarsamma Leken – Hjalmar Söderberg
Eld – Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
The Fault In Our Stars – John Green
The Perks Of Being A Wallflower – Stephen Chbosky
Nyckeln – Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
The Secret History – Donna Tarrt
Expeditionen – Bea Uusma

Där har vi alltså alla böcker jag läste ut under 2014, jag markerade de som jag gillade extra mycket.

En hel del ungdomslitteratur och ovanligt många svenska böcker för att vara jag. Två rejäla fantasyromaner och två underbara böcker av fantastiska Donna Tarrt men min absoluta favorit var faktiskt Extremely Loud And Incredibly Close. Den boken är en hel upplevelse i sig. Meningen Med Hela Skiten var den boken som påverkade mig mest och antagligen den viktigaste av alla.

3 thoughts on “Utlästa böcker 2014

Leave a Reply

