Sweetness, I was only joking

Bild 2015-02-10 kl. 12.16

Idag myser jag runt hemma i min nya balla tröja. Veckans seminarieuppgift är att bevaka kulturbevakningen i olika medier så just nu sitter jag väl egentligen och väntar på Kulturnytt i P1 klockan 13.05, när det är över tänkte jag sätta mig och läsa igenom lite kurslitteratur inför hemtentan som vi får ut på fredag. Jag är inte jättepepp på hemtenta utan vill hellre baka och läsa bloggar. Men på torsdag ska jag hänga med Mindy på Vampire Lounge och nästa onsdag när hemtentan är inlämnad har Cirkeln äntligen premiär. Så några dagars hemtenta ska jag väl ändå överleva.

Det är underbart solsken ute och senare i eftermiddag tänkte jag promenera till Ica och handla mat till kvällen. Det blir köttbullar och potatismos har jag bestämt! Jonas har fått jobb så han kommer hem framåt kvällen, rätt nice att han inte hinner tänka på mat, då kan jag bestämma och planera mat i lugn och ro, då blir det vad jag är sugen på! Makt och kontroll, fina grejer.

Rubriken är frasen som är fast på huvudet sen förra veckan. Vissa får låtar på huvudet, jag får fraser och meningar. Hela raden är “Sweetness, sweetness I was only joking when I said I’d like to smash every tooth in your head” från Bigmouth Strikes Again av The Smiths.

Recepten jag är sugen på att baka just nu är:

Brown Butter Salted Caramel Snickerdoodle 

Citron- och vallmokaka av Elsa Billgren

Leave a Reply

