Onsdag

Onsdag och jag har haft en riktigt mysig dag. 10-12 hade vi föreläsning om naturrepresentationer och antropomorfism (förmänskligandet av djur). Vansinnigt intressant som verkligen slår hål på hela grejen “det finns inte i naturen så alltså är det inte naturligt” baserat på naturprogram och liknande eftersom även dessa är tolkade och vinklade utifrån rådande normer i samhället. Alltså är dessa representationer (lite förenklat) kulturaliserade och dessa använder vi som mallar för att döma ut människor och beteenden som onaturliga. Spännande spännande!

Efteråt följde Fanny med mig hit och vi lagade lite lunch. Resten av eftermiddagen pratade vi kurslitteratur, hemtenta och kulturrapportering. Riktigt mysigt!

Ikväll har jag och Jonas ätit Carbonara och tittat på Sveriges Mästerkock, vårt bästa program! Funderar på om vi skulle ta och spela in våra kommentarer till allt som händer och lägga ut på en pod eller något. Vi har väldigt bra tankar och reflektioner och framförallt analyser av deltagarna!

Men det blir nog en tidig kväll för imorgon är det seminarie klockan 9 för min del och sen tänkte jag stanna i skolan och läsa lite för på kvällen ska jag träffa Mindy för AW på Vampire Lounge! Hej lång mening.

Godnatt!

Leave a Reply

