Fredag på en torsdag

IMG_3197 IMG_3198

Ska vi gå ut på AW torsdagkväll? frågade Mindy och Självklart ska vi det! svarade jag. Vi började med drinkar på Vampire Lounge men jag vet inte om det var så att vi var tidiga eller om det blivit väldigt ohippt för vi var de enda där. Så vi drack våra drinkar och stack vidare till Garlic & Shots på Folkungagatan som ju är en favorit. Mindy tog en vegetarisk burgare och jag tog revbenen som jag bara älskar. Sötma från honung och sen massa vitlök. Heeelt underbara.

Vid åtta gick vi till Ugglan som är någon slags fritidsgård för vuxna med bar. De hade massa sällskapsspel, dart, hockeyspel och jag vet inte allt plus restaurang och bar då som sagt. De huserar i en lokal som känns lite som ett omgjort garage eller något. Verkligen coolt ställe. Där mötte vi i alla fall upp vänner till Mindy som jag träffat tidigare, de spelade rundpingis och firade en födelsedag. Vi slog oss ner och snackade och tittade väl mer än vi själva spelade. Jag är ju inte så bra på sånt där och är övertygad om att jag ser bättre ut om jag sitter en bit bort och tittar på, haha. Det var riktigt härlig stämning i alla fall och de bjöd på shots. Kvällen blev dock inte så lång för oss, vi drog hem vid tio och typiskt nog missade jag tunnelbanan precis så jag fick vänta en kvart vid Slussen. Men hem kom jag i alla fall och kröp ner hos Jonas och hans varma nacke.

IMG_3199 IMG_3200 IMG_3202 IMG_3204

Leave a Reply

