Denna veckan

Denna veckan har jag ätit ute tre gånger och varit på bio två gånger. Inte så himla illa. IMG_3252 IMG_3253

Lunch med kusin Josefin på fettisdagen, hon var i Stockholm över dagen så det passade perfekt med en lunch som hemtentapaus!

IMG_3262

När tentan var inskickad var det äntligen dags för sverigepremiären av Cirkeln, som jag peppat! Det var så fint att få se hela Engelsfors komma till liv på bioduken och alla tjejerna var så himla, himla bra! Tycker att alla borde gå och se denna, men tycker åldersgränsen är lite väl låg. Eftersom den faktiskt är lite småläskigt emellanåt borde den vara 15 kan jag tycka.

IMG_3266

I torsdags började nya delkursen. Här är min kurslitteratur. Ser väl spännande ut va?

IMG_3268

Efter introduktionsföreläsningen åkte jag till stan och mötte upp Gisela. Vi fixade biljetter till The Theory of Everything och käkade på Vapiano innan filmen började. Såhär fint är det inne på Saga på Kungsgatan. The Theory of Everything var helt otrolig och (jag vet att det börjar bli tjatigt) jag bröt faktiskt ihop helt när den var klar. Det är lite jobbigt när man hamnar så nära sina känslor i offentlig miljö, detta var mer än bara “uääh va sorgligt jag orkar inte”, detta var existentiellt och det är inte så jävla kul på biograf faktiskt. Jag har ju som sagt byggt upp höga murar och blivit coolare med mina känslor, framförallt på bio, men The Theory liksom smög sig in som greker i en trähäst medan mitt inre (trojanerna) slumrade och sedan var katastrofen ett faktum. Förstörd från insidan och allt är jävla Odysseus fel. Sina irrfäder kan han gott ha… Var var jag nu? Jo! Efter bion följde jag med Gisela till tåget och sen åkte jag hem. Väl innanför dörren bröt jag ihop i g e n (börjar bli en tjatig historia detta) i famnen på Jonas. Känslan satt i hela dagen efter och fortfarande så fort jag tänker på den så sticker det till i ögonen. Herregud alltså. Kan varmt rekommendera den med andra ord.

IMG_3273

Igår stod The Iron Throne utanför biblioteket i Södra Huset (på universitetet alltså) och vi kulturare flockades runt men alltså jag vet inte. Tycker alltid man är så pepp före sen blir det så underväldigande i verkligheten.. Det känns ju så himla gjort att posera i den jäkla stolen. Som ändå inte ser ut som jag tycker den borde göra. Aja. Stod där, såg den, tog en bild. Det räckte. Efter föreläsningen åkte jag till stan i jakt på en frisörsalong som använder samma hårfärg som Sandra använde i Norrköping. Gick till tio jävla salonger (i kylan!) men ingen använde Loréal… Sen var i alla fall Jonas och Majken klara på jobbet och vi åkte till Midsommar kransen!

IMG_3279

Vi köpte Stockholms antagligens godaste och mest prisvärda sushi på Zugoi Sushi. 17 bitar för 185 kr men då var en bit kobe beef. Bara en sån sak! Sen helt underbar fisk och roligt med lite extra omtanke och kärlek i bitarna, himla trevlig personal dessutom. Hett tips om ni har vägarna förbi Midsommarkransen. Bor ni i Stockholm är det lätt värt att ta sig vägarna förbi.

IMG_3280

Sen åt vi alltså sushi, tittade på finalen av På Spåret och drack dyrt och urgott vin. Mindre bra poängomgång för oss men så ska det väl vara i finalen. Efter det var avgjort åt vi Marabou Japp (så värd all hype) och tittade på film innan vi tog tunnelbanan hem.

Och det är det jag älskar mest. Att det går att ta en tunnelbana hem. Att hem nu är Stockholm. Inte en tågresa bort med X2000.

2 thoughts on “Denna veckan

  1. Förstår hur du menar med att den smög sig in under skinnet på en, fruktansvärt jobbigt! Men sååå bra!
    På tal om järntronen så kommer ju utställningen till Kungsträdgården 7-11 mars. Det däremot kan ju vara ganska kul, se alla dräkter etc. Man kan ju passa på när man bor i närheten hehe.

Leave a Reply

