Två bloggar

Jag tänkte tipsa om två bloggar jag läser och inspireras av.

1. WishWishWish photo source as well

Bloggen drivs av Carrie och jag har en sån fet girl crush på henne, tycker hon är helt förtrollande och så himla urgöllig. Får inte nog av henne helt enkelt. Hon bor i London, ska gifta sig i år med killen hon varit ihop med sen hon var tonåring och alla bilder i bloggen är så fina att se på, de är verkligen behagliga för ögat (ni vet hur nördig jag blivit med det där). Det är mycket outfits men egentligen lite av det mesta. Det jag gillar är att det faktiskt känns som att Carrie tycker det är väldigt, väldigt roligt att blogga och hon gör det hon vill med bloggen. Aldrig några fåniga ursäkter för dåliga uppdateringar eller så, när det kommer ett inlägg är det helt enkelt genomtänkt och välgjort, ibland kommer inlägg i samarbete med något företag men även de känns himla… WishWishWish. Och hon är urgöllig, sa jag det? Sen gillar jag att hon verkar så relaxed och nördig.

2. The Daily Prep – A Perspective on Salt Water New England – photo source as well

Bloggen drivs av Muffy Aldrich som härstammar från de män och kvinnor som slog sig ner i New England före 1650. Ni som kan er historia är redan med på att detta helt enkelt är så himla amerikansk prep det kan bli. Vi snackar stolthet över ursprung, traditioner, bara kläder tillverkade (helst för hand) i USA eller brittiska öarna som tål riktigt väder, att vandra, att segla i och bara av de allra bästa materialen. Mitt favoritinlägg var när hon köpte en vandringskäpp från Irland för ingen hon hittat i USA höll måttet.
Bloggen blandar fotografier från familjens välbevarade arkiv, nutida foton tagna i New England, råd om kläder och material, frågor till läsarna ställda av läsarna själva, bilder på olika klassiska teserviser och så mycket mer. Mycket underhållning finns i de välformulerade bloggkommentarerna, vilka är dessa människor undrar jag? Denna blogg är så långt från modeblogg och europeisk blogg (vad jag nu menar med det) man kan komma, detta är den äkta Classy Girls Wear Pearls. Bara en sån sak som att den är ganska stor men använder ett standardtema från blogger osv. Jag älskar denna välskrivna bloggpärla som sedan årsskiftet fokuserar mindre och mindre på Muffy själv men mer och mer på livet i New England och gamla bilder från förr. De olika kategorierna och populära inläggen är en guldgruva, kika in bilderna från Yales bibliotek – breathtaking!

Leave a Reply

