Another Sunny Day

IMG_3345

Igår var en riktigt bra dag! Solen sken och jag lunchade med Thomas på Naturhistoriska, när vi satt där såg jag på mailen att hemtentan var rättad och fanns att hämta ut på historiska expeditionen. Blev helt skakig och bara “vi måste gå nu nu nu”. Tur att jag hade Thomas med mig för jag var riktigt nervös. När vi kom upp till expeditionen och jag visat min legitimation frågade han efter Thomas leg men jag sa att han bara var med som moraliskt stöd. “Vadå moraliskt stöd det behöver du inte, du fick ju B ju!”. Jag hade inte ens hunnit titta på pappret han gav mig. Blev helt chockad. B är det näst högsta betyg vi kan få och jag hade inte vågat hoppas på mer än ett E, lägsta godkänt. Ville bara slippa komplettering för man kan ju aldrig veta säkert att man gjort rätt och framförallt inte när det är första tentan på en för mig helt ny utbildning. Nu var det väldigt snälla kriterier så jag hade nog ändå räknat med att inte behöva göra en hel omtenta. Men därför är jag också extra stolt över ett så högt betyg, det känns bra att veta att det jag la så mycket tid på att göra ordentligt faktiskt vägde in i betyget.

Efter att Thomas åkt in mot stan stannade jag i biblioteket och pluggade inför nästa hemtenta som vi får på torsdag men med mycket mer motivation och nytt självförtroende. “Var stolt över dig själv”, sa Gisela och det är ju det som är svårt, att vara stolt. För för mig känns allt mer “ja, allt är som det ska vara och jag har inte misslyckats”. Men jag försöker känna mig stolt. Jag har skrivit B på min första hemtenta på Kulturvetarprogrammet.

Vid fem gick jag till Café Bojan för att dansa lindy hop, vi har dansat charleston denna omgången och det är så himla, himla roligt!

2 thoughts on “Another Sunny Day

  1. Man får inte glömma att vara stolt över sig själv! Varje gång jag ser nån fotobollsstjärna göra mål och springa runt som en idiot på planen efteråt tänker jag att det är så man borde fira alla tentor man klarat för det är precis lika stort som ett obetydligt mål i en obetydlig sport. Istället ska man ta det med en axelryckning verkar världen tycka. Fuck no! Be proud! ;)

Leave a Reply

