Big day

Det händer mycket idag. Jag ska strax kila till universitetet och en föreläsning om huvudområde, något vi måste välja senast 15 april och det blir det vi läser nästa termin och förhoppningsvis de följande två terminerna. Om man väljer rätt alltså. Det är det föreläsningen ska handla om. Hurfan man väljer ett av de viktigaste valen i livet som kanske ändå inte är så viktigt för det går alltid att byta och ändra sig typ. Pengar är verkligen tid här märker jag. Vilka har råd att välja fel? Vilka måste hamna rätt direkt för att ens hinna ta en kandidat innan CSN tar slut. Vilka kan hatta runt som vilsna hönor? Själv vill jag ju läsa mycket, jag vill läsa allt. Det jag kommer hinna läsa på detta programmet är inte tillräckligt, jag vill läsa massa fler kurser utöver programmet. Usch ja. Frågan är vad man ska välja som är tillräckligt brett men också spännande och intressant. Helst ska man ju kunna få ett jobb en vacker dag också.

Efter den föreläsningen ska vi sedan på delkursens sista föreläsning som slutar klockan tre och sen bara pang bom läggs hemtentan ut och så är det dags att bevisa att man fattat vad vi sysslat med de senaste tre veckorna. Euhm. Joråsåatteh. Den ska dock inte vara inlämnad förrän nästa fredag så det ska nog gå. Gick ju bra på förra osv.

Nu ska jag bläddra i utbildningskatalogen och göra elle belle bi med min framtid. Litteraturvetenskap, historia, ekonomihistoria, modevetenskap, etnologi, media- och kommunikation eller genusvetenskap? Eller hell no varför inte arkeologi eller barnkultur? Eller kulturgeografi eller musikvetenskap eller idéhistoria?

Leave a Reply

